tisdag 30 november 2010

ELMA-mässan

Besökte ELMA-mässan i lördags, hela familjen. Medan jag gick igenom handarbets-avdelningen roade sig far och dotter i hallen med skogsmaskiner och djur. Alla var riktigt nöjda, så jag är glad att jag tänkte på att ta med hela familjen!
Jag lyckades också hålla mig, och köpte inte mycket - litet Drops Alpaca-garn att sticka julklapps-fingerlösa-Sirja-vantar med. Och en femtioårspresent åt en jobbkompis som nyss börjat sticka sockor. Och så införskaffade jag innehåll till decemberpaketet till min hemliga stickvän i höstens finska SSNY.

Sirja-vantarna får bli årets julklapp, får se hur många jag hinner med. Rätt snabbt går det nog, särskilt som jag i Watson-sockprojektet äntligen lärde mig sticka flätor utan hjälpsticka, men i går stickade jag hela tiden fel och blev till och med tvungen att riva upp ett par gånger. Men första paret är klart, så några ska jag väl hinna med!

Visited a fair last weekend, and managed to make only reasonable purchases! And the rest of my family enjoyed themselves watching the animals (oh, well, I paid the alpacas a quick visit too).

Knitwise I now enjoy my newly acquired talent to knit cables without a cable needle, and knit Sirja-fingerless mittens for Santa's sack.

1 kommentar:

  1. I could not handle alpaca. My lungs would not accept it. They don't accept mohair either, and my skin does not accept polyacryl.

    SvaraRadera