söndag 19 februari 2012

Avslutat och påbörjat

Har den här veckan avslutat ett gammalt evighetsprojekt - stickade färdigt den sista Sirja-pulsvärmaren häromdagen. Blev tvungen att göra om avmaskningen för det var för mörkt och jag gjorde det för slarvigt första gången (man stickar fast den invikta kanten samtidigt så det kan gå galet. Tydligen.) Gjorde en snabbkoll och insåg att det här projektet ursprungligen var mitt julklappsprojekt 2010. Nu har jag i alla fall bara restgarn kvar så nu får det vara klart!


Så påbörjade jag äntligen ett nytt projekt som jag planerat ungefär lika länge som jag stickat pulsvärmarna dvs sen hösten 2010... Jag deltog i SSNY den hösten, tyvärr har jag inte haft möjlighet att delta fler gånger, men ska nog gå med igen bara tiden går med på att böja sig för min vilja! Min hemliga stickvän visade sig vara Katjuska, och jag tror det var i det första paketet, från tiden före blogg, som hon bland annat skickade mig ett par nystan härligt blå Drops Delight.

Jag kompletterar med litet vitt Fabel-garn och stickar nu mönstrade sockor. Det riktigt roliga här är att jag aldrig behärskat konsten att sticka med fler färger. Få se hur det går, ser bra ut än så länge...


Finally put an end to the fingerless mitts-project from 2010. And finally started a project planned since 2010 - trying to conquer fair isle-knitting, let's see what happens.

1 kommentar: