måndag 11 april 2011

Och litet dockkläder...

Så där småningom behövs säkert mammas dockklädestillverkning, så jag smygtränade litet. Samma mönster som jag använde till toppen åt unga fröken (Novita sommar 2006) fanns också som dockklänning. Garnet är ett mysterienystan som jag hittade,möjligen Novita Butterfly, eller så inte. Mössan gjorde jag fel - glömde tre varv, men den passar ju bra så här, så det struntar jag i. Och för att säga som det är så förstår jag inte hur man med den beskrivningen skulle kunna få brättet att stå ut. Inte genom att följa beskrivningen, det är jag nog rätt säker på. Fast jag har förstås aldrig kommit riktigt överens med finska, ritade virkmönster, tacka vet jag Allers 70-tal, och Hemmets Veckotidnings Gunilla Olmarker - det är beskrivningar jag förstår mig på!
 A dress and hat for a doll, from the same magazine (Novita summer 2006) as last week´s top. Mystery yarn, possibly Novita Butterfly. Oh, and the hat is "heavily modified", i.e. I forgot a few rows. 

1 kommentar: