lördag 30 oktober 2010

Bokmässan 2010

Mer böcker igen. Suck, hyllorna fulla, och ingen tid att läsa,och nu har jag igen högar att arbeta mig igenom. Så mycket att läsa och så litet tid!

Fast mest tid på mässan tillbringade jag med att sitta och lyssna på Lars Hulden. Finns väl knappast något mer rogivande; jag blir så välmående av den mannen.

Och något smått fastnade förstås i mina händer. Sofi Oksanens Utrensning förstås. Och en svensk deckare. Och så ett ex av Kaj Korkea-ahos bok Se till mig som liten är. Ska börja med den sistnämnda, som jag ser fram emot att snabbläsa som vanligt, och missa minst hälften av orden (den som läst sin Husis fattar kanske vad jag menar).

Litet stickat har jag också att rapportera snart, både smått och stort är nästan färdigt - litet sy och fästa trådar och fixa till först bara.

Bought some books at Helsinki Book Fair yesterday. Will start with Kaj Korkea-Aho's book which I've been on the look-out for for a while, and then continue with Purge by Sofi Oksanen. So much to read, so little time.

1 kommentar: